ضرورت داشتن سامانه و کلاس مجازی برای مراکز آموزشی

Home / ضرورت داشتن سامانه و کلاس مجازی برای مراکز آموزشی

ضرورت داشتن سامانه آموزشی و کلاس مجازی برای مراکز آموزشی

امکان پیش بینی سناریوهای احتمالی بازگشایی مدارس بسیار سخت و پیچیده است

📌 ولی

1⃣ درصد خانواده هایی که حتی با فرض بازگشایی رسمی باز هم فرزندشان را به مدارس نفرستند رو به فزونی گذاشته است.
پیش بینی می شود گرایش خانواده ها در ایام کرونا به سمت
home-schooling
و
Micro-schooling
گسترش یابد.

2⃣ اگر جمعیت دانش آموزان و دانشجویانی که قرار است در شروع سال تحصیلی از طریق مجازی و کلاس انلاین آموزش ببینند را حداقل ۱۵ میلیون فرض کنیم، پیش بینی می شود سرویس های موجود برای این حجم از خدمات آنلاین کافی نباشد.
لذا تفکر آموزش را باید کنار گذاشته و تمرکز مدارس بر روی یادگیری باشد.
در روش هایی مانند کلاس معکوس و طراحی اتاق های معمای درسی رهبری یادگیری در اختیار دانش آموز بوده و نقش معلم بیشتر تسهیل گر می باشد.
بدینگونه لازم نیست بین ساعت ۸ صبح تا یک بعدازظهر بیش از ۱۵ میلیون کاربر آنلاین شوند و حجم ترافیک آپلود و دانلود بشدت کاهش می یابد.

3⃣ برای مواجه با شرایط سخت پیش رو، کمتر از دو ماه فرصت داریم تا مهارت های جدیدی را فرا بگیریم.

۱) مهارت های پیمایش در وب
۲) آشنایی و عضویت در سایت های معتبر آموزشی
۳) آشنایی با نرم افزار ساخت و ویرایش محتوا
۴) آشنایی با مکانیک های بازی و ابزارهای بازی وار سازی تحت وب
۵) آشنایی با شبیه سازهای آموزشی
۶) آشنایی با آزمون سازها و ابزارهای نظرسنجی
۷) آشنایی با ابزارهای ساده ویرایش عکس و طراحی اینفوگراف
۸) طراحی سناریو اتاق های معمای آموزشی
۹) آشنایی با روش تدریس کلاس معکوس
۱۰) مهارت در طراحی انواع سوالات چالشی
۱۱) جایگزینی ماموریت های آموزشی به جای مشق و تکلیف
۱۲) نحوه تهیه فوتیج و انیمیشن های مناسب و با کیفیت
۱۳) آموزش فیلم برداری از تدریس و تکنیک کروماکی
۱۴) گیمیفای کردن آموزش و تمرین و تثبیت آموخته ها
۱۵) آشنایی با سامانه های کلاس آنلاین
۱۶) آشنایی با سیستم های مدیریت آموزشی (LMS)
۱۷) تقویت مهارت داستان گویی و نگارش داستان های کوتاه علمی – تخیلی
۱۸) مهارت فن بیان و استفاده از زبان بدن هنگام تولید فیلم تدریس آفلاین
و …

4⃣ در یک مطالعه مشخص شد در دوران کرونا خانواده ها حدودا ۳ برابر معلمین بر روند آموزشی فرزندانشان نظارت داشته ولی متاسفانه نه تخصص و تجربه لازم برای تفهیم مفاهیم درسی داشتند و نه با ابزارهای اینگیجمنت و تعامل و تمرکز برای چنین امر خطیری اشنا بودند.
آیا مدارس تمهیداتی برای آموزش خانواده اندیشیده اند؟
5⃣ باید یاد بگیریم دو سال با کرونا زندگی کنیم و اگر قرار باشد جریان یادگیری مختل نشود باید مهارت کافی در استفاده از ابزارهای الکترونیکی را بدست آوریم.
منطقی به نظر نمی رسد معلمین و مدارس پس از دو سال استفاده مستمر از فضای مجازی(در کنار کلاس های حضوری) یکباره الکترونیک را کنار بگذارند.
لذا به جد تصمیم بگیرید و سریعتر بدنبال ایده های خلاقانه برای مواجه با شرایط سخت پیش رو باشید، تا این تهدید هم به فرصتی بی نظیر تبدیل گردد.

Leave a Comment